シラバス情報

授業科目名
Consumer Behavior
(英語名)
Consumer Behavior
科目区分
専門教育科目
-
対象学生
国際商経学部
学年
2年
ナンバリングコード
KC9992MCA1
単位数
2.00単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
講義 (Lecture)
開講時期
2024年度前期
担当教員
ニェム フー ビン
所属
School of Economics and Management
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標11/目標12
オフィスアワー・場所
Wednesday, 10:00-12:00, A-211
連絡先
binhnghiem@em.u-hyogo.ac.jp

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎/2◎/3◎
研究科DP
全学DP
教職課程の学修目標

講義目的・到達目標
【Purpose】
This class aims to provide students with the most fundamental knowledge of customer behaviors.


【Goals】
At the end of the class, students are expected to be able to:
- Understand who the customers are and what their significant characteristics may be
- Understand the internal forces that can affect customer behaviors
- Understand the external forces that can affect customer behaviors
授業のサブタイトル・キーワード
Not applicable
講義内容・授業計画
【Content】
This class is case/project-based. After familiarizing themselves with the concepts, students will participate in designing, solving, and implementing the cases or projects.

【Schedule】
1. Customers and their behaviors
2. Customers’ cognition and affect
3. Project 1 concerning customers’ thoughts and feelings (1)
4. Project 1 (2)
5. Project 1 (3)
6. Internal forces affecting customer behaviors
7. Project 2 concerning the internal factors (1)
8. Project 2 (2)
9. Project 2 (3)
10. External forces affecting customer behaviors
11. Project 3 concerning the external factors (1)
12. Project 3 (2)
13. Project 3 (3)
14. Summary, interview
15. Final presentation, report
教科書
Suggestion and/or delivery when necessary
参考文献
1. Wayne D. Hoyer; Deborah J. MacInnis; Rik Pieters; Eugene Chan; Gavin Northey (2021) Consumer behavior. South Melbourne: Cengage Learning Australia.
2. Isabelle Szmigin; Maria Piacentini (2022) Consumer behavior. Oxford: Oxford University Press.
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
【Preview】Follow daily news (15 hours)
【Review】Presentation, report, interview (15 hours)
アクティブ・ラーニングの内容
This class is fully project-based.
成績評価の基準・方法
【Grading policy】
Following the university’s grading policies.
S = 90-100
A = 80-89
B = 70-79
C = 60-69
D = <59

【Grading methods】
50% = Participation
50% = Presentation, report, interview
課題・試験結果の開示方法
Before or after class
履修上の注意・履修要件
Active participation
Enter after 9:15 = No Attendance
Maximum missing classes = 6
実践的教育
Not applicable
備考
The contents and order of the lectures may change considering the actual situations.
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。