教員名 : 三宅 敦史
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授業科目名
Macroeconomics II
(英語名)
Macroeconomics II
科目区分
専門教育科目
−
対象学生
国際商経学部
学年
学年指定なし
ナンバリングコード
KCCBG1MCA1
単位数
2.00単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
講義 (Lecture)
開講時期
2024年度後期
(Fall semester)
担当教員
三宅 敦史
所属
国際商経学部
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標8
オフィスアワー・場所
講義の前後に対応
連絡先
対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎/3◎
研究科DP
ー
全学DP
ー
教職課程の学修目標
ー
講義目的・到達目標
In this class, students learn macroeconomic policies, such as fiscal policy, monetary policy, and economic growth policies. The overall objective of this class is to learn to apply macroeconomic theory to a lot of real economic problems, and to understand the aims and effects of economic policies.
授業のサブタイトル・キーワード
GDP, Fiscal Policy, Monetary Policy, Economic Growth
講義内容・授業計画
Class 1, Understanding Macroeconomic Problems
Class 2, Goods Market Class 3, Financial Market Class 4, Goods and Financial Market Class 5: IS-LM Model Class 6, Fiscal Policy Class 7, Monetary Policy Class 8, Unconventional Monetary Policy I (The Quantitative Easing Policy) Class 9, Unconventional Monetary Policy II (The Quantitative and Qualitative Easing Policy) Class 10, The Stylized Facts about Economic Growth Class 11, The Economic Growth Theory Class 12, Solow Model I (Equilibrium and Steady State) Class 13, Solow Model II (Saving and Capital Accumulation) Class 14, Solow Model III (Population Growth and Technological Progress) Class 15, Macroeconomics and the Real Economy 教科書
Not specified.
参考文献
Gregory Mankiw: Principles of Economics, Cengage Learning
Gregory Mankiw, Macroeconomics, Worth Publisher Charles Jones, Macroeconomics, Norton Oliver Blanchard, Macroeconomics, Pearson 事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
Class materials (Some Exercises) and slides (40 hours)
アクティブ・ラーニングの内容
採用しない
成績評価の基準・方法
Final Exam (100%)
Evaluation and Grading Policy: (S) Those who acquire an excellent understanding of undergraduate macroeconomics and are able to apply basic macroeconomics to analyze real-world economic phenomena. (A) Those who acquire a good understanding of undergraduate macroeconomics and are able to apply basic macroeconomics to think about real-world economic phenomena. (B) Those who acquire a basic knowledge of undergraduate macroeconomics and are able to apply basic macroeconomics at certain level. (C) Those who acquire a basic knowledge of undergraduate macroeconomics. 課題・試験結果の開示方法
The answer for exercises will be provided.
履修上の注意・履修要件
実践的教育
該当しない
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。
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