シラバス情報

授業科目名
Research Seminar III
(英語名)
Research Seminar III
科目区分
専門教育科目
-
対象学生
国際商経学部
学年
3年
ナンバリングコード
KCCBG3MCA3
単位数
2.00単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
演習 (Seminar)
開講時期
2024年度後期
(Fall semester)
担当教員
川上 昌直
所属
国際商経学部
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標17
オフィスアワー・場所
To be announced
連絡先
kawakami@em.u-hyogo.ac.jp

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎/3◎/4◎
研究科DP
全学DP
教職課程の学修目標

講義目的・到達目標
This seminar aims to provide knowledge of analytical tools needed for research in the business model and monetization related topics. The course is also a final step to creating own business model such as customer value proposition, how to profit from the customer value, and implementation of the business idea, etc.
授業のサブタイトル・キーワード
Subtitle: Business model generation
Key words: Business model, Marketing, Strategy, Monetization
講義内容・授業計画
To understand and be able to do research on business model issues we need some thinking methods on grasping the businesses totally. In the third semester,
we will learn the following topics:
I. What is the business model thinking?
1. Analyzing business
2. Transforming into a new business
3. Designing your own business
II. Components of the business model thinking
4. Customer value proposition
5. Profit generation
6. Process building
III. Design rules
Ⅳ. Case study on business models

Students then read textbooks and related references, actively participate in the seminar and present assigned topics. The instructor will provide necessary lectures about related topics and guidance on how to do research.
教科書
To be announced
参考文献
to be announced
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
Business model generation
Business model navigator
アクティブ・ラーニングの内容
Each requires the following time.
Preparation: 30 hours to study basic concepts
Review: 30 hours to ruminate on the content of the lecture
成績評価の基準・方法
Active contribution to discussions (40%)
Presentations (60%)
課題・試験結果の開示方法
Feedback is given at every seminar.
履修上の注意・履修要件
実践的教育
1) Case studies 
2) Lectures by practitioners
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。