シラバス情報

授業科目名
TOEFL English 2 (A) (in English)
(英語名)
TOEFL English 2 (A) (in English)
科目区分
全学共通科目
-
対象学生
全学部(全学共通科目、教職課程科目、副専攻科目)
学年
2年
ナンバリングコード
IA9992GCA1
単位数
1.00単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
講義 (Lecture)
開講時期
2024年度後期
(Fall semester)
担当教員
William R White
所属
非常勤講師
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
該当なし
オフィスアワー・場所
授業後、教室にて
連絡先
Email: wrwhitesensei@gmail.com

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
研究科DP
全学DP
3-1◎
教職課程の学修目標

講義目的・到達目標
By the end of the course, students will have gained the skills and confidence they need to perform well on the TOEFL speaking and writing sections, and will be well prepared to succeed in an academic setting in English-speaking countries.
授業のサブタイトル・キーワード
講義内容・授業計画
Week 1: Introduction to the TOEFL and course overview. Review of basic grammar and vocabulary.
Week 2-3: Speaking skills development - practice speaking in a variety of formats, learn strategies for organizing and delivering spoken responses, and identify key vocabulary and grammar structures.
Week 4-5: Writing skills development - practice writing in various formats, learn strategies for organizing and developing written responses, and identify key vocabulary and grammar structures.
Week 6-8: Vocabulary and grammar review - focus on commonly found vocabulary and grammar structures on the TOEFL.
Week 9-11: Practice test-taking strategies - focus on answering the speaking and writing sections of the test, learn time management strategies for the test.
Week 12-13: Peer-reviews, individual and group presentations - develop speaking and writing skills in a supportive and interactive environment.
Week 14-15: Writing assignments and final review - practice writing skills and review key concepts for the test.

***Subject to change due to classroom assignment, student abilities, and/or technical issues!*** 
教科書
Course Materials:
The class website will have all of the materials for each class and homework posted a week in advance.

Class Website:
https://www.whitesensei.com
参考文献
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
アクティブ・ラーニングの内容
実施しない
成績評価の基準・方法
Grading Policy:
Class Participation - 40% 
Listening Comprehension - 20% 
Writings - 20%
Mock Tests - 20%
                                                       
    
課題・試験結果の開示方法
In class or via email
履修上の注意・履修要件
実践的教育
The course will include a variety of activities, such as peer-reviews, individual and group presentations, and writing assignments, that will help students to develop their speaking and writing skills in a supportive and interactive environment.
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。