教員名 : 田中 キャサリン マリー
|
授業科目名
Listening and Speaking 1 (D:GBC)
(英語名)
Listening and Speaking 1 (D:GBC)
科目区分
全学共通科目
-
対象学生
国際商経学部
学年
1年
ナンバリングコード
IA9991GCA1
単位数
1単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
講義 (Lecture)
開講時期
2024年度前期
(Spring semester)
担当教員
田中 キャサリン マリー
所属
GBC
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
該当なし
オフィスアワー・場所
After class
連絡先
対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
2◎
研究科DP
ー
全学DP
3-1◎
教職課程の学修目標
ー
講義目的・到達目標
The aim of this course is to teach basic listening and speaking skills systematically. Through the course, students will be able to cultivate comprehensive communicative competence in English for practical use.
授業のサブタイトル・キーワード
講義内容・授業計画
I Course description
Students will work through the coursebook and other materials to help them improve their listening and speaking abilities in English. II Course outline 1. Introduction: Types of listening questions / Speaking 2. Gist content questions for part A and sample study (practice set 1) / Listening – Practice set 1 3. Gist purpose questions for part A, B, and sample study (practice set 2) / Listening – Practice set 2 4. Inference questions for part A, B, and sample study (practice set 1) / Independent speaking 5. Advice or suggestion questions for part A and sample study (practice set 1) / eP textbook unit 18 – ‘Part-time jobs’ (track 1) 6. Prediction questions for part A and sample study (practice set 2) / eP textbook unit 19 – ‘Job hunting’ (track 2) 7. Vocabulary questions for part A and sample study (practice set 1/2) / eP textbook unit 20 – ‘Food waste’ (track 3) 8. Evaluation test 9. Detail questions for part B and sample study (sample test questions) / eP textbook unit 21 – ‘Phobias’ (track 4) 10. Gist questions for part B and sample study (sample test questions) / Independent speaking 11. Gist questions for part C and sample study (practice set 3) / Integrated speaking 12. Detail questions for part C and sample study (sample test questions) / eP textbook unit 22 – ‘National traits’ (track 5) 13. Part C: Sample test questions / eP textbook unit 23 – ‘Character’ (track 6) 14. Part C: Sample test questions / eP textbook unit 24 – ‘Olympics’ (track 7) 15. Part A: Sample test questions / Listening: Practice set 3 16. Evaluation test 教科書
eP® textbook and audio (set of 2 textbooks)
参考文献
Official Guide to the TOEFL ITP Assessment series (ETS)
Various reference books, dictionaries, and English listening materials (such as CDs, videos, and DVDs) are available in the library. Reference books: Phillips, Deborah, Longman Preparation Course for the TOEFL test, Longman. (Textbook and audio.) Gear, Jolene and Robert Gear, Cambridge Preparation for the TOEFL test (4th ed.), Cambridge University Press. 事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
アクティブ・ラーニングの内容
n/a
成績評価の基準・方法
Students will be evaluated based on:
Mock tests: 40%, Assignments/Quizzes: 30%, Presentations: 20%, in-class speeches: 10% 課題・試験結果の開示方法
Notification in class
履修上の注意・履修要件
Students will be required to come prepared for the lessons by completing the homework, reviewing the previous lessons, and reading books and watching TED Talk videos outside the class.
実践的教育
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。
|