シラバス情報

授業科目名
Studies of Entrepreneur
(英語名)
Studies of Entrepreneur
科目区分
専門教育科目
Undergraduate Students
対象学生
国際商経学部/全学部(全学共通科目、教職課程科目、副専攻科目)
学年
2年
ナンバリングコード
KCCBG2MCA1
単位数
2単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
講義 (Lecture)
開講時期
2024年度後期
(Fall semester)
担当教員
サダム ハリド
所属
School of Business and Economics
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標1/目標5/目標8/目標9
オフィスアワー・場所
You can contact your module instructor in the following ways:
 Email: saddamsadozai@gmail.com saddamsadozai@em.u-hyogo.ac.jp
 Meeting: Available by appointment via email

連絡先

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎
研究科DP
1◎
全学DP
1-1◎
教職課程の学修目標
目標1:磨き続ける力/ー

講義目的・到達目標
This course aims to:
 1. Develop understanding of the fundamentals of entrepreneurship, theory and practice.
 2. Understand the entrepreneurial Mindset in the twenty First Century
 3. Initiate the entrepreneurial Ventures
 4. To develop the entrepreneurial Plan and growth strategies for the venture
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授業のサブタイトル・キーワード
講義内容・授業計画
Lecture 1: Introduction of the Course
 Lecture 2. Becoming an Entrepreneurship Leader
 Lecture 3. Developing Business Plans and Pitching Opportunities
<!--[if ppt]-->  Lecture 4. Experimenting in the Entrepreneurial Venture
 Lecture 5. Financing Entrepreneurial Ventures
 Lecture 5. Launching Global Ventures
<!--[if ppt]-->  Lecture 6. Partnering with Venture Capitalists
<!--[if ppt]-->  Lecture 7. Selling and Marketing in the Entrepreneurial Venture
 Lecture 8 to 12: Students Group Presentations on Harvard most read cases on entrepreneurship.
 The Link to Buy the Cases is as follows;
<!--[if ppt]-->   https://hbsp.harvard.edu/import/871905 
Lecture 13 and 14 for Business plan final presentations and organization of business plan competitions. TBA

教科書
 Kuratko, Donald F. Entrepreneurship: Theory, process, and practice. Nelson Education, 2016.
 Frese, M. (2009). Toward a psychology of entrepreneurship: An action theory perspective. Now Publishers Inc.

Sauka, A., & Chepurenko, A. (Eds.). (2017). Entrepreneurship in transition economies: Diversity, trends, and perspectives. Springer.

Pasillas, M. R., Brundin, E., & Markowska, M. (Eds.). (2017). Contextualizing entrepreneurship in emerging economies and developing countries. Edward Elgar Publishing.
参考文献
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
2 hours per week before and after the class
アクティブ・ラーニングの内容
Lecture and Case Based Teaching
 Book Chapter supplementary material
 Students Case study Presentation
 Business Plan Final Presentation
 Business Plan competition

成績評価の基準・方法
Class Participation 20%
 Assignments 30%
 Cass Presentations 20%
 Final Business Plan submission 30%

課題・試験結果の開示方法
Classroom and Unipa
履修上の注意・履修要件
実践的教育
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。