シラバス情報

授業科目名
Project Seminar I (E)
(英語名)
Project Semiar I (E)
科目区分
専門教育科目
Human Rights and SDGs in Japan and the World
対象学生
国際商経学部
学年
学年指定なし
ナンバリングコード
KCCBG1MCA3
単位数
2単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
演習 (Seminar)
開講時期
2024年度後期
(Fall semester)
担当教員
田中 キャサリン マリー
所属
School of Economics and Management
GBC
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標1/目標2/目標5/目標10/目標16
オフィスアワー・場所
B308
Office Hours by appointment 
連絡先
kathryn.tanaka@em.u-hyogo.ac.jp

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎/2◎/3◎
研究科DP
全学DP
教職課程の学修目標

講義目的・到達目標
This class is designed to have students use their English language skills to conduct research and debate serious social issues and how to solve them. Students will learn debate, discussion, and opinion sharing skills before they conduct research in Japanese and English to debate an important social issue with their classmates. There will be reading outside of class, and the course is heavily discussion based. For their final project, students will be expected to design and implement a project that offers a solution to a social issue we debated in class.
In addition, students will be required to take the TOEFL test as part of their assessment. 
授業のサブタイトル・キーワード
Debate, Intercultural communication, PBL, Social Issues
講義内容・授業計画
1. Class Introduction, Brainstorming, and Setting the Schedule
2. Self Introduction and Controversial Hot Takes
3.Why is debate important to intercultural understanding?
4. Introduction to debate and discussion
5. Researching your topics
6. Practice arguments and problem solving
7. Student Pair Debate #1
8. Researching and brainstorming topics
9. Project planning
10. Student Pair Debate #2
11. Research projects  
12. Research discussion
13. Final project discussion 
14. Final Presentations
15. Final Presentations
教科書
Materials will be provided by the instructor. 
参考文献
Students should have a dictionary to use in class. 
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
Students will spend between two and three hours outside of class each week reviewing the material and preparing for class, 
アクティブ・ラーニングの内容
Students will actively help design the contents, research and plan their debates, and plan a final PBL project. 
成績評価の基準・方法
Contribution to class discussions 25%,
Homework 20%
Leading a class debate 25%
Class Projects 25%
TOEFL test 5%

Unexcused absence on your debate day, or failure to complete the final will result in an automatic failure of the class.
課題・試験結果の開示方法
Peer feedback will be provided via google form. The instructor will give feedback in class, and in Unipa when possible.

履修上の注意・履修要件
実践的教育
PBL
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。