シラバス情報

授業科目名
Project Seminar II (E)
(英語名)
Project Seminar II (E)
科目区分
専門教育科目
Project Seminar: Human Rights in Japan and the World
対象学生
国際商経学部
学年
学年指定なし
ナンバリングコード
KCCBG1MCA3
単位数
2単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
演習 (Seminar)
開講時期
2024年度前期
(Spring semester)
担当教員
田中 キャサリン マリー
所属
School of Economics and Management
GBC
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標1/目標2/目標3/目標10/目標16
オフィスアワー・場所
B308
Office Hours by appointment 
連絡先
kathryn.tanaka@em.u-hyogo.ac.jp

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎/2◎/3◎
研究科DP
全学DP
教職課程の学修目標

講義目的・到達目標
This class is designed to have students use their English language skills to conduct research and design a project around social issues and how to solve them. Students will learn debate, discussion, and opinion sharing skills before they conduct research in Japanese and English to share an important social issue and its solutions with their classmates. There will be reading outside of class, and the course is heavily discussion based. For their final project, students will be expected to design and implement a project that offers a solution to a social issue we debated in class.
In addition, students are required to take the TOEFL test. 
授業のサブタイトル・キーワード
Social Issues, Human Rights, Project Based Learning 
講義内容・授業計画
1. Class Introduction, Brainstorming, and Setting the Schedule
2. Self Introduction and Controversial Hot Takes
3. Important Human Rights in Japan
4. Picking a topic to research
5. Designing a research project I
6. Designing a research project 2
7. Interviewing NPOs or NGOs about your project
8. Project Presentation 1
9. Interviews and Research
10. Designing an action project 
11. Finalizing research and interviews
12.  Finalizing action project 
13. Finalizing action project 
14. Final presentations
15. Final presentations 
教科書
Materials will be provided by the instructor. 
参考文献
Students should have a dictionary to use in class. 
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
Students will spend between two and three hours outside of class each week reviewing the material and preparing for class, 
アクティブ・ラーニングの内容
Students will actively help design the contents, research and plan their debates, and plan a final PBL project. 
成績評価の基準・方法
Attendance and participation 30%
Homework 20%
Leading a class debate 25%
Final PBL Project 20%
TOEFL TEST in second or third week of February 5%

Unexcused absence from more than five classes, unexcused absence on your debate day, or failure to complete the final will result in an automatic failure of the class.
課題・試験結果の開示方法
Peer feedback will be provided via google form. The instructor will give feedback in class, and in Unipa when possible.

履修上の注意・履修要件
実践的教育
PBL
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。