教員名 : 高橋 新吾
|
授業科目名
Research Seminar II
(英語名)
Research Seminar II
科目区分
専門教育科目/ー
ー
対象学生
国際商経学部
学年
2年
ナンバリングコード
KCCBG2MCA3
単位数
2単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
演習 (Seminar)
開講時期
2024年度前期
(Spring semester)
担当教員
高橋 新吾
所属
Global Business Course
授業での使用言語
英語
English only
関連するSDGs目標
目標5/目標9/目標10
オフィスアワー・場所
Before or after class, at the classroom.
連絡先
takahashi@em.u-hyogo.ac.jp
対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎/2◎/3◎
研究科DP
ー
全学DP
ー
教職課程の学修目標
目標1:磨き続ける力/目標2:教え、寄り添う力/目標3:協働する力
講義目的・到達目標
Lecture objective講義目的】
The goal of this seminar is to provide students with the opportunity to learn the basic research skills, such as reading academic literature, setting a research topic, obtaining and analyzing the data, summarizing the results, and present the results to the audience. Each student select a research topic and conduct research, although though I can help select a topic. The topics I have been interested in are: employee evaluation system, the estimation of the effects of supervisors, the determinants of female labor force participation, gender wage gap, and the determinants of natives’ attitudes towards immigrants. In addition, students are allowed to conduct a project, such as helping a volunteer organization, although students will need to summarize their experience in research style. 【Target到達目標】 In the end, every student will produce a research output. 授業のサブタイトル・キーワード
サブタイトルSubtitle: Statistics, Econometrics
キーワードKeyword:Empirical research 講義内容・授業計画
1. Orientation
2. Student presentations/discussion 3. Student presentations/discussion 4. Student presentations/discussion 5. Student presentations/discussion 6. Econometrics practices 7. Student presentations/discussion 8. Student presentations/discussion 9. Student presentations/discussion 10. Student presentations/discussion 11. Econometrics practices 12. Student presentations/discussion 13. Student presentations/discussion 14. Student presentations/discussion 15. Student presentations/discussion 教科書
Not applicable
参考文献
N/A
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
【Preparation】Conduct research and prepare for your presentation
【Review】Respond to the comments you would receive at your presentation アクティブ・ラーニングの内容
The whole seminars will be based on student presentations and discussions
成績評価の基準・方法
【Evaluation Standard成績評価の基準】
Quality of your research and presentation Class engagement 【Evaluation Method成績評価の方法】 Progress of your research and presentation 60% Class engagement 40% 課題・試験結果の開示方法
I will provide feedbacks at teach presentation
履修上の注意・履修要件
実践的教育
N/A
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。
|