シラバス情報

授業科目名
Marketing
(英語名)
Marketing
科目区分
専門基礎科目
対象学生
社会科学研究科
学年
学年指定なし
ナンバリングコード
KCWMS5MCA1
単位数
2単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
講義 (Lecture)
開講時期
2024年度前期
(Spring semester)
担当教員
ニェム フー ビン
所属
社会科学研究科 
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標11/目標12
オフィスアワー・場所

水曜日, 10:00-12:00, A-211

連絡先
binhnghiem@em.u-hyogo.ac.jp

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
研究科DP
1◎/4◎/5◎
全学DP
教職課程の学修目標

講義目的・到達目標

【講義目的】

This class aims to give students intermediate knowledge of business marketing concepts and processes.


【到達目標】

At the end of the class, students are expected to be able to:

- Understand the concepts of market, marketing, and marketing environments
- Understand the forces participating in the marketplace, their similarities and differences
- Understand marketing research and its importance
授業のサブタイトル・キーワード
Not applicable
講義内容・授業計画
【講義内容】
This class is case/project-based. After familiarizing themselves with the concepts, students will participate in designing, solving, and implementing the cases or projects.

【授業計画】
1. Market(place), marketing, positioning
2. Marketing environment
3. Brand and image
4. Project 1 concerning brand, image, and brand image (1)
5. Project 1 (2)
6. Consumer market and segmentation
7. Project 2 concerning consumer market (1)
8. Project 2 (2)
9. Project 2 (3)
10. Fundamental marketing mix
11. Project 3 concerning marketing 4Ps (1)
12. Project 3 (2)
13. Project 3 (3) 
14. Summary, interview
15. Final presentation, report
教科書
Suggestion and/or delivery when necessary
参考文献
1. Philip Kotler; Gary Armstrong (2024) Principles of marketing. Harlow: Pearson.
2. Al Marshall (2023) Marketing research: A Managerial Approach. Los Angeles, LA: SAGE.
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安

【予習】Follow daily news (15 hours)

【復習】Presentation, report, interview (5 hours)
アクティブ・ラーニングの内容
This class is fully project-based.
成績評価の基準・方法

【成績評価の基準】

Following the university’s grading policies.

S = 90-100

A = 80-89

B = 70-79

C = 60-69

D = <59


【成績評価の方法】

50% = Participation

50% = Presentation, report, interview
課題・試験結果の開示方法
Before or after class
履修上の注意・履修要件
Active participation
実践的教育
Not applicable
備考
The contents and order of the lectures may change considering the actual situations.
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。