シラバス情報

授業科目名
英語表現 (A)
(英語名)
English Presentation Skills EnglishPresentation
科目区分
全学共通科目
-
対象学生
全学部(全学共通科目、教職課程科目、副専攻科目)
学年
学年指定なし
ナンバリングコード
IA9991GCA3
単位数
1単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
演習 (Seminar)
開講時期
2024年度後期
担当教員
Katherine Piatkowski
所属
国際交流機構
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標17
オフィスアワー・場所
To be determined. 
連絡先

対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
研究科DP
3◎/7◎
全学DP
教職課程の学修目標

講義目的・到達目標
This course introduces students to practical skills for giving presentations. Students will learn:

1. the basics of presentation design
2. how to deliver a presentation
3. crafting your message
4. creating visuals that support your argument,
5. developing your own style of engagement with the audience on important ideas.


授業のサブタイトル・キーワード
講義内容・授業計画
In this course, students will discuss the principles of giving an effective presentation and put these principles into action with actual presentation practice. The course ends with a three-week final public symposia series in which you will have the opportunity to present your own research topic.

1. Orientation
2. Developing presentation content
3. Individual presentation: Self-introduction (1)
4. Individual presentation: Self-introduction (2)
5. Gathering information
6. Reporting and presenting research findings
7. Using text and graphics to communicate ideas
8. Group presentation: Research project (1)
9. Group presentation: Research project (2)
10. Engaging with your audience
11. Managing a Q & A session
12. Individual presentation: Final presentation preparation
13. Final public symposia
14. Final public symposia
15. Final public symposia
教科書
Course materials supplied by instructor.
参考文献
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安

【予習】授業に際して指示するテキスト・オンデマンド教材の部分を事前読み込み、プレゼンテーションの準備(15h)
【復習】講義内容の理解を深め定着させるためにテキスト・オンデマンド教材を読み直し(15h)

アクティブ・ラーニングの内容
Presentation and discussion. 
成績評価の基準・方法
Discussion participation (40%), Self-introduction presentation (10%),
Group presentation (20%), and Final presentation (30%).
課題・試験結果の開示方法
Weekly feedback will be given on presentation skills. Additional support is available by appointment. 
履修上の注意・履修要件
This class is a required course for the Global Leader Education Program (GLEP). Non-GLEP students who would like to take this course need to submit the application form in the application period. The number of the students who can take this course is 15 per section, and depending on the number of GLEP students and non-GLEP applicants, the non-GLEP students will be selected according to their proficiency level. Details concerning the application and selection procedures for non-GLEP students will be posted on Universal Passport in July or August.

≪新型コロナウィルス感染症に伴う特例措置に基づく遠隔授業≫
・当授業は、原則全ての授業を対面で実施する予定ですが、履修者人数によっては、新型コロナウィルス感染症対策として、履修者を複数の教室に分けて教室間をオンラインで繋ぐ方法や、対面授業と自宅でのオンライン授業を隔週実施する方法とする場合があり、自宅等でオンライン授業の受講を視聴できる通信環境(PC・タブレット等の端末やWi-Fi環境)が必要となる場合があります。最終的な授業方法は履修登録後に決定・連絡します。

実践的教育
該当しない
備考
Research and/or fieldwork for presentations is expected to be done outside of class.
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。