![]() 教員名 : 磯貝 茂樹
|
授業科目名
Research Seminar II
(英語名)
Research Seminar II
科目区分
専門教育科目
-
対象学生
国際商経学部
学年
2年
ナンバリングコード
KCCBG2MCA3
単位数
2単位
ナンバリングコードは授業科目を管理する部局、学科、教養専門の別を表します。詳細は右上の?から別途マニュアルをダウンロードしてご確認ください。
授業の形態
演習 (Seminar)
開講時期
2025年度前期
(Spring semester)
担当教員
磯貝 茂樹
所属
国際商経学部
授業での使用言語
英語
関連するSDGs目標
目標1/目標2/目標3
オフィスアワー・場所
To be announced in the first class.
連絡先
To be announced in the first class.
対応するディプロマ・ポリシー(DP)・教職課程の学修目標
二重丸は最も関連するDP番号を、丸は関連するDPを示します。
学部DP
1◎/3◎/4◎
研究科DP
ー
全学DP
ー
教職課程の学修目標
ー
講義目的・到達目標
Course Objectives:
The course aims to provide students with a basis to conduct economic research. Students will be actively engaged in the discussion to understand the theoretical framework and apply the knowledge to real-world problems. Learning Outcome: The students are expected to perform a presentation and lead an academic discussion. They will be able to explain and analyze economic phenomena in their own words. 授業のサブタイトル・キーワード
Subtitle of the Class:
Seminar on game theory Keywords of the Class: Microeconomics, Game Theory 講義内容・授業計画
Course Overview:
This class is a continuation of Research Seminar I. The students will give presentations on topics of their interest. The topics to be covered will be determined after consulting with the students. Schedule: The presentation schedule will be determined after consulting with the students. 教科書
Appropriate literature will be suggested during the class.
参考文献
Appropriate literature will be suggested during the class.
事前・事後学習(予習・復習)の内容・時間の目安
Preparation:
Preparation for presentation (30h) Review: Elaboration after feedback (30h) アクティブ・ラーニングの内容
The seminar format involves any kinds of active-learning opportunities. We will have discussions on each student's dissertation project.
成績評価の基準・方法
The course evaluation is based on quality of presentation and contribution to discussions. For example, students who can exhibit their understanding of the contents by clearly explaining the materials, providing appropriate examples of some concepts, and coming up with an interesting research agenda are likely to obtain high evaluations.
課題・試験結果の開示方法
Suggestions and feedbacks will be provided during discussions.
履修上の注意・履修要件
実践的教育
Not applicable.
備考
英語版と日本語版との間に内容の相違が生じた場合は、日本語版を優先するものとします。
|